Notícias APTCA

Press Release – Positive Impact

Partilha esta notícia

The Portuguese Cabin Crew Association that is Making a Positive Impact

Lisbon, march 18, 2020: The worsening of the situation of the Coronavirus in Portugal and the prolongation of the State of Emergency led the Portuguese Cabin Crew Association (APTCA) to join forces within the class to put into practice a set of powerful actions and created the Cabin Crew Task Force, made up of several volunteer colleagues.

With the awareness that a certain number of fellow Associates are quarantined, retired and belong to risk groups, the desire to help has arisen to support everyone in this situation.

For this reason, APTCA has created a solution by making itself available to supply medicines, go to the supermarket, take care of pets and several other tasks that are within its reach to be able to support.

The Cabin Crew Task Force also includes a Psychology Area with coordinated by one of the cabin crew colleagues. This consists on a line to ask for support or to report a situation that may require specialized assistance.

Despite the 68 donations, APTCA would do this voluntary action even with its own resources.

Interesting Numbers:

About APTCA

Since 1984 the Portuguese Cabin Crew Association (APTCA) is a socio-professional institution representing the Cabin Crew Class in the cultural, social, sports and leisure fields, with the aim of promoting among its members the spirit of solidarity and camaraderie.

It is mainly concerned with promoting and carrying out acts that aim, directly or indirectly, to promote the professional improvement of Cabin Crew.

It is also part of its policy to make institutional cooperation protocols with other similar institutions, namely in the same professional area and of mutual interest, causing a fundamental positive impact in this sector.

Comunicado para a imprensa

A Associação Portuguesa de Tripulantes de Cabine está a causar um impacto positivo!

Lisboa, 18 de março de 2020: O agravamento da situação do Coronavírus em Portugal e o prolongamento do Estado de Emergência levaram a Associação Portuguesa de Tripulação de Cabine (APTCA) a unir forças dentro da sua classe e colocar em prática um conjunto de ações fortificadas com a criação da Cabin Crew Task Force, composta por vários colegas voluntários.

Com a consciência de que um certo número de colegas Associados se encontra em quarentena, está reformado ou pertence ao grupo de risco, surgiu o desejo de ajudar e  apoiar todos nessa situação.

Por esse motivo, a APTCA criou uma solução, disponibilizando-se para fornecer medicamentos, ir ao supermercado, cuidar de animais de estimação ou realizar várias outras tarefas que estão ao seu alcance para poder apoiar os que mais necessitam.

A Cabin Crew Task Force também inclui uma Área de Psicologia, coordenada por uma das colegas Tripulante de Cabine. Consiste numa linha de apoio para solicitar suporte ou relatar uma situação que pode exigir assistência especializada.

Apesar das 68 doações, a APTCA realizaria esta ação voluntária, mesmo com os seus próprios recursos.

Números interessantes:

Sobre a APTCA

Desde 1984, a Associação Portuguesa de Tripulantes de Cabine (APTCA) é uma instituição sócio-profissional que representa a Classe dos Tripulantes de Cabine, no campo cultural, social, desportivo e de lazer, com o objetivo de promover entre os seus associados o espírito de solidariedade e camaradagem.

Tem como principal objetivo promover e executar atos que visem, direta ou indiretamente, promover o aprimoramento profissional dos Tripulantes de Cabine.